Meteoclub.gr

Cretaforce

Στο Meteoclub.gr βρίσκονται συνδεδεμένοι 197 καιρόφιλοι και κανένα μέλος σε εγρήγορση

Τε05082024

Last updateΤρ, 07 Μαϊ 2024 6pm

Στηρίξτε τη σελίδα μας κάνοντας μια δωρεά 
Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Θέματα Διάφορα νέα 1η Εκπαιδευτική συζήτηση meteoclub ,Θέμα: "Aεροχείμαρροι"

1η Εκπαιδευτική συζήτηση meteoclub ,Θέμα: "Aεροχείμαρροι"

h jet stream

 

 

Στο άρθρο μας , παρουσιάζουμε τη συζήτηση που έγινε σχετικά με το εγκυκλοπαιδικό θέμα που ψηφίστηκε από τα μέλη και τους επισκέπτες του Meteoclub.gr , για τους αεροχειμάρρους , την έννοια τους, τη σημασία τους στη κυκλοφορία των αερίων μαζών και της ατμόσφαιρας.

Ο Θοδωρής Γιάνναρος (thgian82) μας εξηγεί πως λειτουργεί ο μηχανισμός των πολικών και υποτροπικών αεροχειμάρρων. Ελπίζουμε μέσα απο τη συνομιλία που πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 21/03/2013 στο Chat μας , να καλύψει ένα μεγάλο ποσοστό των αποριών σας.

Σε περίπτωση που επιθυμείτε κάποια στιγμή να υποβάλετε τα δικά σας ερωτήματα , ή τις απορίες επάνω σε εγκυκλοπαιδικό επίπεδο σχετικά με τα μετεωρολογικά , μπορείτε να το κάνετε στο Chat.

Την επόμενη εβδομάδα θα αναλύσουμε το θέμα επάνω στην Αστάθεια / Ευστάθεια της ατμόσφαιρας, τις παραμέτρους που χρησιμοποιούμε στους μετεωρολογικούς χάρτες και πως μπορούμε με λίγα εργαλεία να εντοπίσουμε φαινόμενα τα οποία είτε θα έχουν ασθενή ή έντονο χαρακτήρα.

 

*****

teo:  !!Αεροχείμαρρος ονομάζεται
ισχυρότατο ρεύµα αέρα το 
οποίο πνέει σε ύψος από 7 έως 
14 Km. Το ρεύµα αυτό έχει 
περιορισµένη έκταση αφού η µορφή του 
µοιάζει µε σωλήνα ελλειψοειδούς 
διατοµής µε πλάτος περίπου ίσο µε 150 
km ή και περισσότερο και µε µήκος 
αρκετές χιλιάδες χιλιόµετρα. Οι 
ταχύτητες του ανέµου είναι πολύ 
µεγάλες και µπορούν να αγγίξουν ακόµα 
και τα 380 km/ώρα. Υπάρχουν δύο 
αεροχείµαρροι, ο υποτροπικός και ο 
πολικός (σχήµα 1). Η θέση του

(22:41:25) Teometeo: υποτροπικού είναι αρκετά καθορισµένη σε 
αντίθεση µε τον πολικό που η θέση του 
µεταβάλλεται αρκετά ανάλογα µε την 
εποχή. Η παρουσία των αεροχειµάρρων 
παίζει πολύ µεγάλο ρόλο στην κίνηση των 
βαροµετρικών συστηµάτων αφού 
επηρεάζουν άµεσα την τροχιά της κίνησης 
τους. Το χειµώνα πάντως που ο 
υποτροπικός αεροχείµαρρος κατεβαίνει 
νοτιότερα επιτρέπει στις ψυχρές αέριες 
µάζες να φτάσουν έως την περιοχή µας 
καθορίζοντας έτσι τις καιρικές συνθήκες 
στα Βαλκάνια και στην Ελλάδα.

(22:43:20) Teometeo: Παιδιά μπορείτε ήδη να διατυπώνετε βασικές απορίες που έχετε ,σε λίγα λεπτά θα μπεί και ο θοδωρής

(22:43:26) Greg_moschato: Τί τον προκαλεί; για ποιό λόγο δλδ αυτή η βίαιη ροή αέρος; η διαφορά πίεσης μεταξύ δύο γεωγραφικών σημείων;

(22:43:48) ringo2: τυχαινει ποτε να εφαπτονται οι δυο αεροχειμαροι και εαν ναι τι συμβαινει τοτε;

μεταξύ πολικών ψυχρών μαζών και των θερμών των νοτιότερων περιοχών και ο υποτροπικός (30ο) μεταξύ ηπειροτικών ψυχρών μαζών και θερμών τροπικών, σ’ ένα ύψος πού κυμαίνεται από 10 έως 15 χιλιόμετρα από την επιφάνεια του εδάφους και για τις δύο περιπτώσεις. Δύο σε κάθε ημισφαίριο.
Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται τά κελιά της κυκλοφορίας του αέρα και οι θέσεις των αεροχειμάρρων

(22:54:04) Jason: Teometeo

(22:54:23) Χρήστος_Καλλιθέα: Stelios_F λες να είναι το μέτωπο;

(22:54:37) Teometeo: Image

(22:56:06) Greg_moschato: Teometeo τα jets τιείναι;

(22:56:09) praktikos: καλησπέρα πώς καταλαβαίνουμε σε ενα χαρτη αμ ο αεροχειμμαρος θα ειναι υποτροπικος η πολικος?

(22:56:22) Teometeo: Ringo2 Ρώτησες εάν εφάπτονται οι 2 αεροχείμαρροι δεν συμβαίνει αυτό ,αλλά πολλές φορές ο πολικός με τον υποτροπικό πλησιάζουν πολλές φορες ο ένας τον άλλον

(22:56:23) Greg_moschato: αεροχείμαρρος οκ

(22:56:34) Χρήστος_Καλλιθέα: Teometeo υπάρχει περίπτωση οι θεωρίες του κυττάρου Ferrel και του πολικού κυττάρου να είναι απλά ...θεωρίες;γιατί κάπου το διάβασα και αυτό...

(22:57:32) Teometeo: (22:56:09) praktikos: καλησπέρα πώς καταλαβαίνουμε σε ενα χαρτη αμ ο αεροχειμμαρος θα ειναι υποτροπικος η πολικος?

(22:58:02) Teometeo: Μία μία της ερωτήσεις παιδιά θα απαντάω ,θα έρθει και ο θόδωρος σε λίγο οπότε,θα βοηθήσει στο μέγιστο 

(22:59:29) Teometeo: O υποτροπικός Πρακτικός θα στο πώ πολύ απλά για να το καταλάβεις ξεκινάει απο τα βόρεια της Αφρικής και έχει στο βόρειο ημισφαίριο νότια συνιστώσα όσον αφορά την δική μας ήπειρο

(22:59:58) praktikos: ευχαριστω πολυ τεο

(23:00:14) Teometeo: όσο καλοκαιριάζει ανέρχεται σε βόρεια γεωγραφικά πλάτη και όσο χειμωνιάζει τόσο κατηφορίζει

(23:00:15) Jason: praktikos εξαρτάται από που έρχεται το jet stream αν έρχεται από Αφρική είναι ο υποτροπικός αν είναι από βόρεια Ευρώπη -Ρωσία είναι πολικός αεροχείμαρος (γενικότερα β.πολος)

(23:01:53) Teometeo: Ο πολικός ειναι πιο σπάνιος σε εμφάνιση και το λέει και η λέξη ξεκινάει απο γεωγραφικά πλάτη σχεδόν στους πόλους και κατηφορίζει πολλές φορές και κάτω απο τον 40ο Παράλληλο

(23:01:58) thgian82: Καλησπέρα σε όλους και συγχωρέστε μου την καθυστέρηση 

(23:02:17) Jason: Καλησπέρα Θοδωρή!

(23:02:20) Χρήστος_Καλλιθέα: thgian82 καλησπέρα

(23:02:34) Χρήστος_Καλλιθέα: Teometeo τι γίνεται όταν κατηφορίσει τόσο πολύ;

(23:02:36) Teometeo: Να και ο Θόδωρος η σκυτάλη !!Στον Συνονόματο

(23:02:38) Stelios_F: Στην ουσία , το θέμα του αεροχειμάρρου είναι πιό σύνθετο και δεν αφορά μόνο μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή , όπως για παράδειγμα αν εξετάσουμε μόνο την Ευρώπη. Ολο το κύκλωμα των αεροχειμάρρων (πολικών / υποτροπικών) έχουν μια συνεχόμενη ροή και ποτέ δεν σταματούν.

(23:03:04) Teometeo: Χρήστο όταν κατηφορίζει τόσο πολύ συνήθως κατηφορίζει βίαια και μια ψυχρή εισβολή μαζί της

(23:04:36) Χρήστος_Καλλιθέα: Teometeo α ναι σωστό...

(23:04:52) praktikos: Ποόν ρόλο παίζουν οι αεροχείμμαροι στη διαμορφωση ατμοσφαρικης κυκλοφορίας;;; του καιρόυ να το πω η θερμοκρασια η υγρασια η υετο κτλπ

(23:04:54) thgian82: Καλώς σας βρήκα λοιπόν...

(23:05:59) Stelios_F: Καλησπέρα Θοδωρή.

(23:05:59) thgian82: Δεν ξέρω εάν το ρώτησε κανείς ή εάν έχει επισημανθεί.. αλλά τα πάντα σε ό,τι αφορά τους αεροχειμάρρους..

(23:06:06) Greg_moschato: γεια σου θίοντορ

(23:06:06) takis_N.H: thgian82

(23:06:30) thgian82: και προτού κανείς εξετάσει το πώς σχετίζονται με τον καιρό.. τα πάντα ξεκινούν από τη δημιουργία τους...

(23:06:54) Teometeo: Θα κάνω και εγώ μια ερώτηση στον Θόδωρο σχετικά με τους αεροχειμαρρους,πόσο πιστευεις ότι ταυτίζεται το jet stream με την κίνηση των ατμοσφαιρικών διαταρραχών απο τα 500hPa και χαμηλότερα,συνήθως οι τροχιές των βαρομετρικών συστημάτων καθορίζονται απο τον αεροχείμαρρο?Πιο ύψος είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό ,τα 200hPa τα 3οοhPa?

(23:06:55) Nickthunder: thgian82 

(23:06:58) Greg_moschato: thgian82 

(23:07:12) thgian82: Αναφέρομαι κυρίως στους "νέους" (ηλικιακά και σε ό,τι αφορά στην ενασχόληση με τον καιρό)..

(23:07:27) praktikos: ναι!

(23:08:16) Greg_moschato: thgian82 σωστα. παρτα απο την αρχή

(23:08:41) thgian82: Έχουμε καταλάβει τι είναι ο αεροχείμαρρος? Πώς δημιουργείται? Γιατί υπάρχει?

(23:09:14) Greg_moschato: γι' αυτό και γω ρώτησα πριν τι τους προκαλεί και με κατατόπισε ο Τεο

(23:09:23) thgian82: Εάν κανείς καταλάβει γιατί υπάρχει, για παράδειγμα ο υποτροπικός αεροχείμαρρος, τότε θα κατανοήσει καλύτερα το ρόλο που παίζει στον καιρό...

(23:09:42) praktikos: αεροχειμμαρος ειναι ενα ισχυρο ρευμα δυτικων ενμων σε ψηλα σημεια της ατμοσφαιρας

(23:10:19) praktikos: πως δημιορυεγιατι και γιατι υπαρχει το ψαχνω ακομα!

(23:11:07) Χρήστος_Καλλιθέα: σας χαιρετώ παίδες ωραία η συζήτηση  αλλά πρέπει να φύγω

(23:11:10) thgian82: Άγγελε, για να απαντήσω και να κάνω μια πολύ μικρή εισαγωγή ώστε να μπω γρηγορότερα στη ροή της συζήτησης..

(23:11:30) praktikos: οκ

(23:11:57) thgian82: Ο αεροχείμμαρος είναι πράγματι ένα ρεύμα πολύ ταχέως κινούμενου αέρα, το οποίο εντοπίζεται στην ανώτερη τροπόσφαιρα (10-12 km)..

(23:13:22) thgian82: Υπάρχουν δύο "τύποι" αεροχειμάρρου.. ο πολικός (polar jet) και ο υποτροπικός (subtropical jet)...

(23:13:57) thgian82: Και οι δύο τύποι δημιουργούνται ωστόσο με τον ίδιο περίπου μηχανισμό.. Γενική κυκλοφορία της ατμόσφαιρας και αρχή διατήρησης της στροφορμής..

(23:14:25) thgian82: Εν συντομία..

(23:14:29) Greg_moschato: Μετακίνηση αέρα από πεδία υψηλότερης προς χαμηλότερη πίεση;

(23:15:45) thgian82: Περίπου Γρηγόρη...

(23:15:56) Jason: Eρώτηση ποιος ο διαχωρισμός ενός απλού ridge με τον υποτροπικό αεροχείμαρρο ,σίγουρα το ridge είναι σκάφη υψηλών πιέσεων συνήθως αλλά πολλές φορές βλέπουμε οτι ταυτίζεται με άνοδο υποτροπικού αεροχείμαρρου .έχουν τελικά κάποια ταύτιση?

(23:15:57) thgian82: Για να το πούμε πιο απλά για τον υποτροπικό...

(23:16:28) Jason: καλύτερα πεδίο υψηλών πιέσων

(23:16:45) thgian82: Θερμός αέρας από τον ισημερινό αναγκάζεται σε ανύψωση, φτάνει στο όριο της τροπόπαυσης (12-13 km) όπου και ξεκινάει να αποκλίνει, μετακινούμενος προς τα μέσα γ. πλάτη (οι περιοχές μας)..

(23:16:49) s3nsit: σας παρακολουθω. ιασων ωραια ερωτησης

(23:17:08) thgian82: Πάνω από τις λεγόμενες υποτροπικές περιοχές (30 μοίρες) ο ατμοσφαρικός αέρας αρχίζει να κατέρχεται...

(23:17:27) perian: καλησπερα σας

(23:17:49) thgian82: Είναι όμως θερμότερος του αέρα που ήδη υπάρχει πάνω από τις περιοχές αυτές με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής βαροβαθμίδας...

(23:17:56) Greg_moschato: Hadley cell

(23:18:06) thgian82: Έντονες θερμοκρασιακές διαφορές δηλαδή σε πολύ μικρές αποστάσεις...

(23:18:42) thgian82: Το γεγονός αυτό οδηγεί στην ανάπτυξη πολύ μεγάλων ταχυτήτων του ανέμου...

(23:19:37) thgian82: Ρόλο παίζει επίσης και η αρχή διατήρησης της στροφορμής.. πιο απλά το φαινόμενο στο οποίο οφείλεται η γρηγορότερη περιστροφή σας εάν ξαφνικά, ενώ περιστρεφεστε με τα χέρια σας ανοιχτά, τα μαζέψετε στο σώμα σας...

(23:20:07) Teometeo: http://users.sch.gr/xtsamis/OkosmosMas/JET%20STREAMS/CIRC.GIFΜε λίγα λόγια δημιουργεί μεγάλη οριζόντια βαροβαθμίδα στην τροπόπαυση

(23:20:46) thgian82: Ο ατμοσφαιρικός αέρας που μεταφέρεται πάνω από τους υποτροπικούς, βρίσκεται ξαφνικά να περιστρέφεται (μαζί με τη γη) με μικρότερη ακτίνα... αναγκάζεται λοιπόν να αυξήσει την ταχύτητα του ώστε να διατηρήση τη στροφορμή του (ταχύτητα x μάζα x ακτίνα)...

(23:21:21) thgian82: Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα βασικά, είναι μάλλον εύκολο να καταλάβουμε τον ρόλο του υποτροπικού στον καιρό...

(23:22:14) thgian82: Μετατόπιση του προς βορειότερα γ. πλάτη σημαίνει μετατόπιση θερμότερων και ξηρότερων αεριών μαζών... συνέπεια της καθόδου αέρα προέλευσης (ουσιαστικά) ισημερινής..

(23:22:27) praktikos: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΘΟΔΩΡΗ!!!!!!!!!!

(23:22:54) thgian82: Αυτό ακριβώς Τεό... θα μπορούσαμε να πούμε ότι ουσιαστικά θερμικός άνεμος.. (απλοϊκά)..

(23:23:30) thgian82: Έγιναν 2 ερωτήσεις, οπότε να προσπαθήσω να τα δούμε...

(23:23:40) thgian82: (23:06:54) Teometeo: Θα κάνω και εγώ μια ερώτηση στον Θόδωρο σχετικά με τους αεροχειμαρρους,πόσο πιστευεις ότι ταυτίζεται το jet stream με την κίνηση των ατμοσφαιρικών διαταρραχών απο τα 500hPa και χαμηλότερα,συνήθως οι τροχιές των βαρομετρικών συστημάτων καθορίζονται απο τον αεροχείμαρρο?Πιο ύψος είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό ,τα 200hPa τα 3οοhPa?

(23:24:41) thgian82: Τόσο τα 200 hPa όσο και τα 300 hPa θεωρούνται αντιπροσωπευτικά ύψη για την αναγνώριση των αεροχειμάρρων...

(23:25:50) meteofan: Θερμότερων σίγουρα,ξηρότερων γιατί;Δέν είναι λογικό να μεταφέρει υγρασία περνώντας πάνω από θαλασσιές περιοχές;

(23:26:16) thgian82: Τα μεν 300 hPa χρησιμοποιούνται συνήθως την ψυχρή περίοδο όπου φαίνεται καλύτερα ο ασθενέστερος κατά κανόνα πολικός αεροχείμαρρος..

(23:26:47) thgian82: Τα δε 200 hPa χρησιμοποιούνται κυρίως για την ταυτοποίηση του υποτροπικού...

(23:26:51) praktikos: ουυοι μια σελιδα εγραψα!

(23:27:20) John_Thessaloniki: Ξηρών ως προς τη σχετική την απόλυτη υγρασία ;

(23:27:35) John_Thessaloniki: *ή την

(23:28:05) Teometeo: Να σε καλά θόδωρε σε ευχαριστώ,όσο για τις τροχιές των χαμηλών?Υπάρχει κάποια ταύτιση?

(23:29:51) thgian82: Οι ίδιοι οι αεροχείμαρροι σχετίζονται με την κίνηση των ατμοσφαιρικών διαταραχών, όπως αυτές εντοπίζονται στα 500 hPa. Ουσιαστικά, τα jets λειτουργούν πολλές φορές ως πηδάλια που κατευθύνουν την πορεία των διαταραχών.. χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι περιπτώσεις όπου είτε ο πολικός, είτε ο υποτροπικός αεροχείμαρρος δημιουργούν συνθήκες εμποδισμού, μεταβάλλοντας σημαντικά τις τροχιές των συστήματων..

(23:30:27) thgian82: (23:27:20) John_Thessaloniki: Ξηρών ως προς τη σχετική την απόλυτη υγρασία ; Ναι Γιάννη

(23:30:34) thgian82: (23:25:50) meteofan: Θερμότερων σίγουρα,ξηρότερων γιατί;Δέν είναι λογικό να μεταφέρει υγρασία περνώντας πάνω από θαλασσιές περιοχές;

(23:31:09) thgian82: Η μεταφορά πραγματοποιείται στην ανώτερη τροπόσφαιρα (10-12 km), όχι πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας οπότε και θα ήταν λογικό αυτό που λες

(23:31:13) Teometeo: ΄Σε ευχαριστώ Θόδωρε ήσουν σαφέστατος

(23:32:05) Κώστας_Καλαμάτα: Αρα στα 10 km δεν υπάρχουν υδρατμοί για να μεταφερθούν, σωστά;

(23:32:29) s3nsit: ειναι δυνατόν με καποιο έμμεσο μηχανισμό ο υποτροπικος μέσω της ιδιας της κινησης του να τροφοδοτήσει μια μεσογειακη διαταραχη με υγρασια?

(23:32:40) thgian82: Ιάσωνα, τι εννοείς ακριβώς με το διαχωρισμό ridje και υποτροπικού αεροχειμάρρου?

(23:33:09) s3nsit: δηλαδή εκτος απο εμποδιστής και προαγγελος καλοκαιριας να λειτουργήσει ενισχύοντας ενα χαμηλο (που εν δυναμει εμποδιζει)

(23:33:29) Jason: εννοώ οτι πολλές φορές βλέπουμε διατάξεις μου μοιάζει πολύ το ridge με τον υποτροπικό αεροχείμαρο

(23:33:56) thgian82: (23:32:05) Κώστας_Καλαμάτα: Αρα στα 10 km δεν υπάρχουν υδρατμοί για να μεταφερθούν, σωστά; Κατά την οριζόντια διεύθυνση, ναι, δεν υπάρχουν υδρατμοί. Μεταφορά υδρατμών κατά την κατακόρυφη δ/ση θα συμβεί πάνω από τον ισημερινό, θα αναπτυχθούν τερατώδη Cb και όταν θα αρχίσει η απόκλιση του αέρα προς τα μέσα πλάτη, αυτός θα είναι κατά βάση ξηρός.

(23:34:13) Teometeo: Παιδιά την κατανόηση σας πάντως στον Θόδωρο,που εντοπίζει ένα ένα τα ερωτήματα σας,με συγχωρείτε για την διακοπή!!

(23:34:51) thgian82: (23:33:29) Jason: εννοώ οτι πολλές φορές βλέπουμε διατάξεις μου μοιάζει πολύ το ridge με τον υποτροπικό αεροχείμαρο

(23:35:36) thgian82: Εννοείς δηλαδή ότι όπως βλέπεις το ridge με τις υψηλές πιέσεις, το περίγραμμα της μοιάζει με τον υποτροπικό.. σωστά?

(23:36:35) Jason: ναι

(23:38:02) thgian82: Αυτό ακριβώς είναι Ιάσωνα.. η ράχη των υψηλών πιέσων (γ. ύψη) που βλέπεις είναι ο θερμότερος αέρας που "περιορίζεται" από τον υποτροπικό...

(23:38:26) Jason: μάλιστα

(23:38:35) mparmpatrendy: Καλησπερα σε ολους και συγχαρητηρια για την αναλυση επι του θεματος του "Αεροχειμαρου" Τεο Βοριε

(23:38:37) Jason: thks Θοδωρή

(23:39:48) thgian82: Καλησπέρα Κώστα, να είσαι καλά 

(23:40:12) thgian82: (23:32:29) s3nsit: ειναι δυνατόν με καποιο έμμεσο μηχανισμό ο υποτροπικος μέσω της ιδιας της κινησης του να τροφοδοτήσει μια μεσογειακη διαταραχη με υγρασια?

(23:40:29) Stelios_F: Εχω λίγο μια ένσταση ως προς την υγρασία που προαναφέρθηκε πριν..

(23:40:37) Stelios_F: που προαναφέρθηκε*

(23:41:35) thgian82: Δημήτρη, έμμεσα ναι. Η τροφοδότηση μιας διαταραχής με επιπλέον υγρασία θα μπορούσε να γίνει μέσω της πηδαλιούχησης της διαταραχής από τον αεροχείμαρρο και όχι από τον ίδιο.

(23:41:43) thgian82: Ακούμε Στέλιο!

(23:42:01) Stelios_F: Στο ύψος των αεροχειμάρρων , συνήθως εμφανίζονται νέφη Cirrus - Cirrocumulus - Cirrostratus , εαν μιλάμε για το ύψος των 200-300hPa , και υποδηλώνει επίσης την ύπαρξη της σχετικής υγρασίας σε αυτό το ύψος.

(23:42:17) praktikos: Παιδία καλυνυχτα και πάλι ευχαριστω για τις γνώσεις που μου δωσατε πάω για υπνο

(23:42:25) Stelios_F: ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ακόλουθο Sounding που θα δώσω ... εαν βρω και το Image φυσικα..

(23:42:59) Teometeo: Άγγελε να σε καλά σε ευχαριστούμε για τις ερωτήσεις!

(23:43:03) Stelios_F: Εδώείναι ***Sounding***

(23:43:05) Nickthunder: thgian82 μπορώ να πω κάτι?

(23:43:49) Stelios_F: εδώ δεν τίθεται θέμα μεταφοράς υδρατμών από κατακόρυφη ανάπτυξη..

(23:44:02) mparmpatrendy: Θα κανω και γω μια αρχαρια ερωτηση: Η κατευθυνση των ανεμων του Αεροχειμαρου ειναι παντα Δυτικη?

(23:44:21) Stelios_F: ήδη υπάρχει ένα ξηρό Layer - εύρος ύψους που προϋπάρχει ξηρός άνεμος , και αυτός βρίσκεται μεταξύ 800 και 400hPa

(23:44:45) thgian82: Ναι Κώστα

(23:44:51) thgian82: Εννοείται Νίκο

(23:45:01) s3nsit: ευχαριστώ θοδωρή. αν θέλεις μια συμπληρωματικη διευκρινιση για την ερωτηση του ιασωνα. συσχετιση αεροχειμμαρου και αντικυκλωνικων ridge. γιατί ειναι μια σημαντική λεπτομέρεια που ολοι μας συγχέουμε παντα σε αυτο το τσατ.

(23:45:30) Nickthunder: Ο υποτροπικός αεροιχείμμαρος,όπως προανέφερες μεταξύ στη μεσόγειο θερμότερες και ξηρότερες άεριες μαζές?επομένως,δε θα ήταν πιο σωστό να λέγαμε,ότι η υγρασία και υδρατμοί,που πηδιουλαχεί,κυρίως εντός των θερμών τομεών των διαταρραχών,τούς απορροφά από την ίδια τη μεσόγειο?Και μάλιστα,πολλές φορές η ίδια η μεσόγειος δεν αποτελεί και το τροφοδότη με υδρατμούς της τροπόσφαιρας μέσω του αεροχείμμαρου,που τις μεταφέρει μέχρι και σε βορειότερα γεωγραφικά πλάτη?

(23:46:25) s3nsit: http://modeles.meteociel.fr/modeles/reana/2011/archives-2011-11-1-0-0.png το νοεμβρη του 2011 μας αποσχολησε ενας εντονος αντικυκλωνας που φαινεται εδω. ομως στον αντιστοιχο χαρτη του jet stream στα 300 hp δεν βλεπουμε εντονο αεροχειμμαρο. αρα σε αυτη την περιπτωση η εκφραση ανεβηκε ο υποτροπικος θα ηταν λανθασμενη?

(23:47:55) Nickthunder: Πχ σε ένα χάρτη με αναλογίες μείγματος,κάθε φορά που παρατηρείται μία θερμή μεταφορά εντός της μεσογείου,παρατηρείται μία ραγδαία αύξηση των αναλογίων μείγματος,πάνω από τα μεσογειακά ύδατα,που μέσω της νότιας συνιστώσας των ανέμων,βλέπουμε αυτή ενά μέρος αυτής της μάζας των υδρατμών να μεταφέρεται σε βορειότερα γεωγραφικά πλάτη των βαλκανίων,όμως κάπως περιορισμένες ποσότητες σε σχέση με αυτές που έχουμε αρχικά πάνω από τη μεσόγειο.

(23:47:59) John_Thessaloniki: Στέλιο μιας και μιλάμε για σχετική υγρασία δε θα μπορούσε η μεταφορά της απόλυτης υγρασίας να είχε γίνει κατακόρυφα και λόγω πτώσης της θερμοκρασίας στα 200hpa αυτό να μεταφράστηκε με την άνοδο της σχετικής υγρασιας στο sounding ;

(23:48:58) thgian82: Να ξεκαθαρίσω κάτι για τις υγρασίες, θερμοκρασίες κτλ...

(23:49:40) thgian82: Καταρχήν, ο ίδιος ο αεροχείμαρρος ΔΕΝ μεταφέρει θερμότερες ή ψυχρότερες μάζες.. αποτελεί "οδηγό", σύνορο για τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρονται οι αέριες μάζες...

(23:49:59) thgian82: Δώστε μου δύο λεπτά αν θέλετε να προσπαθήσω να το εξηγήσω καλύτερα...

(23:50:46) thgian82: Θεωρήστε πως είστε στην επιφάνεια του ισημερινού όπου και ορίζουμε μία φούσκα αέρα.. ξεκινάμε λοιπόν να παρακαλουθούμε αυτή τη φούσκα...

(23:50:58) Nickthunder: thgian82 φυσικά θοδωρή

(23:51:23) Stelios_F: Μόλις τελειώσει ο Θοδωρής θα σου απαντήσω Γιάννη

(23:51:59) thgian82: Λόγω της ισχυρής θέρμανσης, η φούσκα θα αρχίσει να ανεβαίνει ("θερμική άνωση")..

(23:52:54) thgian82: Καθώς ανεβαίνει θα αρχίσει να ψύχεται, θα υπάρξει συμπύκνωση, νεφοποίηση, απευλεθέρωση τεράστιων ποσών ενέργειας (λανθάνουσα θερμότητα)..

(23:52:57) Greg_moschato: όπως οι φούσκες στο θερμόμετρο του Γαλιλαίου 

(23:53:11) thgian82: Κάποια στιγμή.. η φούσκα θα πιάσει "ταβάνι", δηλαδή τροπόπαυση...

(23:53:48) thgian82: Πλέον δεν μπορεί να ανέλθει και ξεκινά να κινείται προς τα μέσα γ. πλάτη...

(23:53:59) thgian82: Πάνω από τις 30 μοίρες θα αρχίσει να κατεβαίνει...

(23:54:17) thgian82: Καθώς θα κατεβαίνει, θα καθίσταται ξηρή.. και θα θερμαίνεται...

(23:55:10) thgian82: Στην επιφανεία λοιπόν θα φτάνει ως μια αρκετά θερμή και ξηρή φούσκα αέρα.. αυτό ήθελα να πω με την μεταφορά θερμών και ξηρών αερίων μαζών..

(23:55:43) thgian82: Ο υποτροπικός μου λέει ουσιαστικά πάνω από ποια περιοχή περίπου αρχίζει αυτή η κάθοδος του θερμού αέρα...

(23:55:47) meteofan: Πόσο βόρεια μπορεί να φτάσει ο υποτροπικός και πόσο νότια ο πολικός αεροχείμαρος;

(23:59:04) thgian82: meteofan Με βάση τα όσα γνωρίζω, δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση. Συχνά, ο πολικός με τον υποτροπικό "ενώνονται" οπότε μπορείς να θεωρήσεις ότι είναι αρκετά "ευέλικτοι" στην μετατόπιση τους. Εάν κάποιος γνωρίζει κάτι περίσσοτερο, μπορεί να το καταθέσει 

(00:00:33) Teometeo: Θόδωρε εκεί που κάτα κάποιον τρόπο συναντιώνται συνήθως έχουμε απο κάτω και κάποια διαταρραχή?Ή δεν ειναι απαραίτητο να συμβαίνει αυτό

(00:00:43) Greg_moschato: thgian82 άρα οι αεροχείμαρροι πηδαλιουχούν τις διαταραχές στα 500hPa

(00:00:45) Greg_moschato: ?

(00:02:04) Teometeo: Ο Υποτροπικός μπορεί να πλησιάσει τα πολύ μεγάλα γεωγραφικά πλάτη ,και ο πολικός να πλησιάσει και τον 30ο Παράλληλο χονδρικά δεν πιστευω να υπάρχει κάποιος κανόνας μετεοφάν χονδρικά κάπως έτσι συμβαίνει

(00:02:06) thgian82: Θοδωρή, νομίζω ότι δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει κάτι τέτοιο.

(00:02:42) thgian82: Γρηγόρη, θα έλεγα ναι, παίζουν σημαντικό ρόλο στην κίνηση των διαφόρων συστημάτων.. ειδικά σε ό,τι αφορά σε δημιουργία συνθηκών εμποδισμού.

(00:03:39) John_Thessaloniki: (22:46:50) John_Thessaloniki: Ισχύει ότι σε μια ατμοσφαιρική διαταραχή οι συνθήκες για καταιγίδα είναι πιο ευνοικές στα σημεία που από πάνω τους βρίσκεται ο αεροχείμαρρος ;

(00:04:13) mparmpatrendy: Μια παρενθεση εξω 

(00:05:04) stormtrkker: 59.5 km/hr at 23:39

(00:05:45) Greg_moschato: 

(00:05:48) Κώστας_Καλαμάτα: Ο αεροχείμαρρος έχει καθόλου σχέση με τους καταβάτες ανέμους;

(00:06:29) Stelios_F: John_Thessaloniki για αυτό που με ρώτησες πριν...

(00:06:30) thgian82: Κώστα, όχι. Ο αεροχείμαρρος πνέει στην ανώτερη τροπόσφαιρα και μόνον εκεί. Δεν υπάρχει άμεση σύνδεση.

(00:06:46) Λαυριο59: Δεν νομιζω Κωστα

(00:07:21) thgian82: Γιάννη, γενικότερα οι ισχυροί άνεμοι στην ανώτερη ατμόσφαιρα παίζουν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία των καταιγίδων...

(00:07:41) Κώστας_Καλαμάτα: οκ

(00:07:53) Teometeo: Σε κάποιες διαταρραχές κυρίως που έρχονται απο τον κόλπο της Σύρτης έχω ακούσει ότι όταν ο υποτροπικός αεροχείμαρρος μπορεί να βοηθήσει στο να ισχυροποιηθεί η διαταρραχή,το είχα ακουσει στο παρελθόν,υπάρχει κάποια συνάρτηση σε αυτούς τους τύπους των χαμηλών με την ροή του αεροχείμαρρου?

(00:08:50) Stelios_F: συνήθως στο ύψος των αεροχειμάρρων δεν υπάρχουν και ιδιαίτερες μεταβολές στη θερμοκρασία. Αυτό που υπάρχει ως μεταβολή είναι το σημείο δρόσου , το οποίο προκύπτει απο τη μεταφορά ξηρών ή υγρών μαζών απο τον ίδιο τον αεροχείμαρρο.

(00:09:42) thgian82: Εάν δεν έχεις ισχυρό άνεμο στην ανώτερη ατμόσφαιρα, πολύ απλά θα είχες μια καταιγίδα που συνεχώς θα αυξανόταν προς τα πάνω.. η βροχή θα έπεφτε μέσα στο ανοδικό ρεύμα και θα το κατέστρεφε και τελικά η καταιγίδα θα "πέθαινε". Άρα, ναι, η παρουσία αεροχειμάρρου πάνω από μία περιοχή αποτελεί ένδειξη για ευνοϊκότερες συνθήκες (καταρχήν).

(00:09:42) Λαυριο59: Θοδωρη οι ισχυροι ανεμοι στα 30000ft επιρεαζουν θετικα τις υπερπτησεις.Συγχαρητηρια αποψε δωσατε μαθηματα ολοι

(00:10:28) Nickthunder: thgian82 είναι λίγο άσχετο αλλά εαν μπορείς να μού απαντήσεις?οι θυελλώδεις άνεμοι,ειδικά στην κατώτερη τροπόσφαιρα,που συναντάμε σε πολύ βαθιά χαμηλά,γιατί δε βλέπουμε εύκολα ανάπτυξη καταιγιδών?

(00:11:00) thgian82: Σωστά Χάρη! Έτσι ανακαλύφθηκαν άλλωστε οι αεροχείμαρροι 

(00:11:09) John_Thessaloniki: thanks ΣΤελιο

(00:11:15) John_Thessaloniki: Wind shear δηλαδηΘοδωρη ?

(00:12:48) thgian82: Ακριβώς Γιάννη, "καπακώνει" το ανοδικό ρεύμα, ενισχύει το καθοδικό και ξεκινά το πάρτυ να το πούμε απλά..

(00:13:28) thgian82: Γιατί "διαλύουν" το ανοδικό ρεύμα Νίκο

(00:14:06) perian: θοδωρη σε ποιες περιοχες εχουμε μεγαλυτερη συχνοτητα αεροχειμαρρων?

(00:14:27) Nickthunder: άρα τελικά χρειαζόμαστε ατμοσφαιρική διάτμηση αλλά με μέτρο?

(00:15:08) thgian82: Τέο, φαντάζομαι ότι υπάρχει σύνδεση η οποία σχετίζεται με αυτά που είπαμε προηγούμενα.

 

(00:16:58) thgian82: Δημήτρη, δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας. Θεωρητικά οι αεροχείμαρροι "τρέχουν" γύρω από όλο τον πλανήτη.

(00:17:15) John_Thessaloniki: Λογικά όσο πιο ισχυρή είναι η διάτμηση τόσο πιο ισχυρή μπορεί να είναι μια καταιγίδα, αλλά ταυτόχρονα τόσο πιο έντονη πρέπει να ειναι και η ασταθεια έτσι ώστε να μην διαλυθει το ανοδικό ρεύμα δηλαδή ;

(00:17:20) thgian82: Ο πολικός εμφανίζεται συχνά ισχυρός πάνω από Καναδά και Σκανδιναβία..

(00:17:43) thgian82: Ο υποτροπικός παίζει κυρίαρχο ρόλο πάνω από τον Ατλαντικό αλλά και την Ασία...

(00:17:54) Λαυριο59: Αν μου επιτρεπετε εν κατακλειδι της συζητησεως οσο βορειοτερα ανεβαινεις τοσο πιο ευκολα συναντας ευνοικους αεροχειμαρους που πηγαζουν απο τον πολο και η ροη τους εκβαλλει αρχικα προς τον νεο κοσμο

(00:18:00) John_Thessaloniki: Ψιλοακυρο με τον αεροχειμμαρο αλλα το εφερε η κουβεντα

(00:18:22) Stelios_F: Η Γη εξάλλου δεν είναι απόλυτα ολοστρόγγυλη...

(00:18:49) Nickthunder: John_Thessaloniki αυτές είναι συζητήσεις,πρέπει να γίνει ειδική συζήτηση για τις καταιγίδες,τις διατμήσεις,τα πάντα όλα

(00:18:53) Stelios_F: στους πόλους , το επίπεδο της γης βρίσκεται κατά 35 με 40χλμ πιό βαθιά μέσα στον πυρήνα της Γης , απ'ότι στον Ισημερινό..

(00:19:03) perian: σε ευχαριστω θοδωρη 

(00:19:11) mparmpatrendy: Stelios_F Επιπεδη παντως δεν ειναι εχει αποδεδειχθει

(00:19:13) thgian82: Ορθό Χάρη

(00:19:50) thgian82: Αυτό που πολύ σωστά αναφέρει ο Στέλιος είναι που επίσης βοηθάει στους αεροχειμάρρους (αρχή διατήρησης της στροφορμής).

(00:20:17) Stelios_F: εξαιτίας και των μαγνητικών πεδίων που πηγάζουν , κατά κόρον από τους πόλους ...όπου λειτουργούν σαν ένα πηνείο..

(00:21:16) Λαυριο59: Αλληλενδετη η αεροναυτιλια με την μετεωρολογια...καλη συνεχεια σε ολους 

(00:21:22) Stelios_F: είναι σαν να πιέζεις με τα 2 δάχτυλα σου ένα μπαλάκι , πάνω και κάτω.

(00:22:13) thgian82: Γιάννη, χωρίς να επεκταθούμε πολύ.. είναι αυτό που είπε ο Νίκος.. θέλεις διάτμηση με μέτρο, θα το δούμε μια επόμενη φορά σίγουρα 

(00:22:43) thgian82: Καλό βράδυ Χάρη!

(00:23:45) Stelios_F: μάλλον θα χρειαστούμε και 2ο επεισόδιο για τους αεροχειμάρρους , γιατί και πολύ δυνατός συνδετικός κρίκος είναι και η δύναμη Κοριόλις (Coriolis Force) η οποία λειτουργεί φυγοκεντρικά λόγω της γεωστροφικής κίνησης

(00:23:48) stormtrkker: ωπα λαθος

(00:23:57) stormtrkker: αλλου πηγαινε

(00:24:20) perian: θοδωρη ο τροπικος αεροχειμαρρος το καλοκαιρι λειτουργει σαν εμποδιστης στις πιο ψυχρες αερις μαζες ασον αφορα τη χωρα μας ή κανω λαθος?

(00:24:31) Stelios_F: πολλές φορές οι πολικοί αεροχείμαρροι καταρρέουν προς χαμηλότερα γεωγραφικά πλάτη εξαιτίας της φυγοκέντρισης

(00:24:53) Stelios_F: αυτό εξαναγκάζει κατά κάποιο τρόπο να ανυψωθεί ο υποτροπικός αεροχείμαρρος.

(00:25:45) mparmpatrendy: Πωωωω τα σπαει εξω ο αερας

(00:26:23) thgian82: Δημήτρη, δε θα έλεγα πως ο ίδιος λειτουργεί ως εμποδιστής, αλλά πως σου δείχνει που υπάρχει ο εμποδισμός.

(00:26:47) thgian82: Σωστά Στέλιο.

(00:26:50) perian: α μαλιστα καταλαβα

(00:27:28) Stelios_F: Φανταστείτε ένα κομμάτι του πολικού αεροχειμάρρου , να βρίσκεται επάνω σε ένα καρουζέλ , το οποίο γυρίζει γύρω γύρω με μια Χ ταχύτητα....

(00:28:38) Κώστας_Καλαμάτα: Όταν λέμε οτι έχουμε ζωνική κυκλοφορία εννοούμε οτι ο αεροχείμαρρος εμποδίζει ψυχρές μάζες να κατέβουν ή θερμές να ανέβουν;

(00:29:01) John_Thessaloniki: Κατανοητό, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη η τάση να <<απλωθεί>> προς τα έξω

(00:29:46) Stelios_F: επειδή όμως η Χ ταχύτητα είναι Default (η κίνηση της Γης γύρω απο τον εαυτό της έχει συγκεκριμένη ταχύτητα πάντα, νομίζω κάπου στα 1600χλμ την ώρα αν θυμάμαι καλά) ... υπάρχει κάποιο άλλο αίτιο το οποίο "σπρώχνει / εκτοπίζει" τον πολικό αεροχείμαρρο εκτός της θέσης του.

(00:30:09) Stelios_F: σαν ένα "χέρι" να σπρώχνει τον πολικό αεροχείμαρρο απο την σταθερή θέση που βρίσκεται...

(00:30:32) Stelios_F: Για αυτό το λόγο ..και εξαιτίας της φυγόκεντρου δύναμης (Coriolis Force) ένα κομμάτι του πολικού αεροχειμάρρου θα εκτοπιστεί προς νοτιότερα γεωγραφικά πλάτη.

(00:31:28) perian: παρολο που οι εννοιες δεν ειναι πολυ ευκολονοητες θοδωρη μας εβαλες στο νοημα με τον καλυτερο τροπο.συγχαρητηρια για τις γνωσεις σου αλλαπανω απο ολα για τον πολυ απλο τροπο που μας τις δινεις.συγχαρητηρια και στος αντμιν για αυτη την πρωτοβουλια μια πολυ ξεχωριστη σελιδα ανοιξε συμερα για το μετεοκλαμπ.να εισαστε ολοι καλα καλο ξημερωμα.

(00:31:39) Stelios_F: το εκτόπισμα αυτό , θα προκαλέσει ανύψωση ενός υποτροπικού αεροχειμάρρου για μερικές ημέρες ή και εβδομάδες.

(00:31:49) Alexander13: καλησπερα σε ολους

(00:32:08) thgian82: Καλό ξημέρωμα Δημήτρη, να είσαι καλά 

(00:32:15) s3nsit: καλως τον αλεξ

(00:32:16) thgian82: Γεια σου Αλέξανδρε

(00:32:41) Teometeo: Κώστα,όχι ζωνική κυκλοφορία είναι όταν πχ ο αεροχείμαρρος έχει σχεδόν συνιστώσα παράλληλη στους παραλλήλους

(00:32:41) Alexander13: μια μικρη μποριτσα περασε βορεια της κερατεας. τα καλυβια εγραψαν 0.4μμ

(00:33:06) meteofan: Η δράση του υποτροπικού στο νότιο ημισφαίριο ποιά είναι(εικόνα καθρέφτηΥπάρχει νότιος πολικός αεροχείμαρος;

(00:33:07) Alexander13: γεια σου δημητρη και θοδωρη

(00:33:21) Stelios_F: γι'αυτό το 95% των συστημάτων προέρχονται από βορρά προς νότο, (το αντίθετο στο νοτιο ημισφαίριο).

(00:33:33) thgian82: Κώστα η ζωνική κυκλοφορία εξ' ορισμού δεν ευνοεί εκτεταμμένες καταβάσεις/αναβάσεις αερίων μαζών.

(00:34:01) mparmpatrendy: Alexander13 ςςςς εχει αναλυση τωρα

(00:34:03) Stelios_F: βάζω ένα 5% στα συστήματα που προέρχονται αμιγώς απο τον υποτροπικό αεροχείμαρρο

(00:34:06) thgian82: meteofan Τα αντίστοιχα ισχύουν και για το Ν. ημισφαίριο, φυσικά.

(00:34:20) Κώστας_Καλαμάτα: Ναι, αυτό είπα και εγώ

(00:34:44) Alexander13: γεια σου κωστα. ναι το βλεπω φιλε.

(00:35:01) John_Thessaloniki: Βασικά ναι, αυτό που είπε ο Κώστας είναι πάνω κάτω, παράλληλη κυκλοφορία

(00:35:34) Κώστας_Καλαμάτα: Ο ίδιος ο αεροχείμαρρος σε παράλληλη σχεδόν πορεία με τον ισημερινό....αυτό είναι η ζωνική κυκλοφορία;

(00:35:42) thgian82: Άρα έχεις δίκιο Κώστα 

(00:36:11) Teometeo: Κώστα κάπως έτσι

(00:36:25) s3nsit: δεν αναλυσαμε πολυ τον πολικο αεροχειμμαρο παντως. κυριως ο υποτροπικος μας απασχολησε (ισως οχι αδικα γιατι θελουμε να απομυθοποιησουμε το θηριο)

(00:36:57) Teometeo: http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn10814.png Κώστα πχ

(00:37:04) Teometeo: Ζωνικότατη κυκλοφορία

(00:37:45) Κώστας_Καλαμάτα: Μπράβο Θοδωρή...κάτι τέτοιο

(00:38:20) Teometeo: Δημήτρη θέλαμε κιάλλες ώρες να αναλύσουμε πράγματα

(00:38:43) Teometeo: πιστευω να καλύψαμε αρκετές πτυχές !!Να σας λύθηκαν αρκετές απορίες,και να μπήκατε λίγο στο νόημα

(00:39:20) s3nsit: βασικα ο γραπτος λογος περιοριζει λιγο τον θοδωρη ισως. αλλα δε γινεται αλλιως. αυτο το τσατ μας ενωνει

(00:39:34) John_Thessaloniki: Με την ευστάθεια-αστάθεια θα γίνει μακελειό, χοχοχο

(00:39:43) thgian82: Με τον καιρό θα οργανωθούμε καλύτερα 

(00:39:47) Teometeo: Προφανώς δεν ειναι ευκολο να καλυπτει όλο το φάσμα των ερωτήσεων ο θόδωρος

(00:39:52) thgian82: John_Thessaloniki

(00:39:58) s3nsit: δηλαδη το θεμα των ερωτωαπαντησεων κυλαει σε ποιο αργους ρυθμους αλλα πιστευω οτι εγινε ωραιο μαθημα

(00:40:04) Teometeo: Για πρώτη συζήτηση πιστεύω να προσπαθήσαμε αρκετά !

(00:40:13) flake: συγχαρητηρια παιδες....

(00:40:34) thgian82: Σημασία έχει να στηρίξουμε, όσο μπορούμε ο καθένας, αυτή την προσπάθεια και όλα θα γίνουν!

(00:40:47) Κώστας_Καλαμάτα: Καταρχήν να ευχαριστήσουμε πολύ το Θοδωρή !!!

(00:41:14) Teometeo: Να σε καλά flake !!Tην επόμενη βδομάδα θα καλύψουμε το θέμα της Αστάθειας-Ευστάθειας

*****

Σχόλια   

 
#1 haouli 18-06-2014 10:22
Οταν μιλαμε για υγρασία, εννοούμε σχετική ή απόλητη υγρασία?
Παράθεση
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση